Flyttefirma
Flyttefirma? Står du overfor en kommende flytning, og har brug for professionel hjælp, så brug få minutter på at beskrive din flytteopgave for os. Vi sender den herefter i udbud blandt vores tilknyttede flyttefirmaer og du vil indenfor ganske kort tid modtage op til 4 tilbud. Servicen er gratis og uforpligtende for dig – også selvom du vælger at takke nej til alle afgivne tilbud fra vores flyttefirmaer.
- Udbyd din flytteopgave enkelt og hurtigt lige her
- Flyttefirmaer i hele landet ser opgaven
- Kort tid efter får du op til 4 tilbud på flytteopgaven
- Ønsker du at benytte et flyttefirma, laver du aftalen direkte med flyttemanden.
Find den rigtige pris via vores flyttefirmaer
Fragtopgaver.dk bliver både benyttet af private og erhverv i forbindelse med flytninger. Vi løser såvel små som store flytteopgaver, da vi har et bredt udvalg af flyttefirmaer tilknyttet. Ved at udfylde vores formular sender vi din flytteopgave ud til dem alle, og du vil efterfølgende – gerne indenfor 30 minutter til 1 time – modtage op til 4 tilbud på din opgave. Vi har gjort vores formular tydelig, nem og overskuelig at udfylde, og det tager blot få minutter at oprette.
Returgods
Grunden til at vores flyttefirmaer kan tilbyde en så stor besparelse i forhold til markedsprisen, er at de som regel kombinerer det med en returkørsel. Hvis flyttefirmaet fx bliver ledig i Århus og skal tilbage til Odense, og der samtidig er en flytteopgave der passer ind i denne rute, kan vedkommende derfor tilbyde en pris der er op til 75% billigere end normalt. De vognmænd du modtager tilbud fra, har alle en ikke lovpligtig godsforsikring og er godkendt og tilmeldt fragtbørsen Cargomatch
Har du brug for et flyttefima til din flytning?
Skal du flytte, er din første tanke nok at ringe til et flyttefirma. Men faktisk er det både smartere og billigere at bruge fragtopgaver.dk til at finde et flyttefirma end at finde et flyttefirma selv. Det kan du læse mere om i denne guide til at flytte og finde det billigste flyttefirma til opgaven. Hvis du leder efter lokale guider, så kan du læse meget her.
Jeg skal flytte – ergo skal jeg have fat i et flyttefirma. Det er jo logisk nok. Så derfor starter din flytning med, at du går ind på Google og søger efter et flyttefirma, der ligger i nærheden af dig. Det giver dig hurtigt en liste over potentielle flyttefolk, du kan ringe til og få et tilbud fra på flytningen.
Måske researcher du dem også lidt på deres hjemmeside. Mange af dem har nogle forskellige pakketilbud, der ser billige ud. Men hvad der er vigtigst for dig, er naturligvis at finde et fragtfirma, der kan flytte dine ting, den dag der passer dig og som behandler dine ting ordentligt undervejs.
Hvad koster et flyttefirma?
Derfor er der ingen vej uden om. Du er nødt til at ringe til de forskellige flyttefirmaer, for at finde ud af, hvor meget de koster. For flyttefolk har ingen faste tariffer. Hver enkelt flyttemand bestemmer selv sin pris og selv om du kan finde en billig pakkeløsning på deres hjemmeside, er det sjældent, at din flytning passer til det, der er med i pakken.
Men du opdager hurtigt, at det ikke altid bare er at gribe knoglen og få en pris. For enten er alle mand ude på en flytteopgave eller også har flyttemanden slet ikke tid, den dag du skal flytte.
Så det kan hurtigt blive til en masse forgæves opringninger, brug for at ringe tilbage og håbe på, at der så er nogen der tager telefonen, eller behov for at vende tilbage med flere oplysninger om flyttegodset.
Indhent tilbud på din flytteopgave
Sådan får du en billig flytning!
Skal du have de bedste og billigste tilbud på en flytning, skal du gribe det helt anderledes an. Du skal bruge vores særlige flyttetilbud, der giver dig op til 4 tilbud på din flytning helt gratis!
Alt hvad du skal gøre, er at fortælle, hvad det er, du skal have flyttet, hvor meget det cirka vejer og vedhæfte et par billeder eller tre af noget af flyttegodset.
Dernæst vælger du, hvor meget hjælp du skal have til flytningen og fortæller noget om, hvorfra, hvortil og hvornår du skal flytte, samt hvordan vi kan få fat i dig. Når det er gjort, indsender du oplysningerne til os og så går vi i gang med at finde fire gode tilbud til dig, så du kan få et rigtig godt og billigt tilbud lige her.
Hvorfor er vores flyttetilbud billigere end alle andres?
Har du allerede fået priser fra nogle af de lokale flyttemænd, kan vi godt love dig, at du bliver glædeligt overrasket. For vores flyttetilbud er meget billigere end du kan få det andre steder.
Vi udnytter nemlig den ledige kapacitet, som flytte- og vognmænd oftest har, når de skal køre tilbage fra deres destination. Så det vi gør, er at finde de flytte- eller vognmænd, der har flyttet fra den ende af landet, du skal flytte til og hen i nærheden af, hvor du skal flytte fra. De vil gerne have fyldt noget på vognen, når de skal tilbage igen, så de får den bedste indtjening på turen. Derfor giver de oftest en god pris på flytninger, der går tilbage fra den by, de har flyttet til og hen til en by i nærheden af, hvor de kommer fra.
Den besparelse giver vi videre til dig. For det er helt gratis for dig at bruge vores tjeneste. Derfor kan vi skaffe dig ikke bare et, men hele fire flyttetilbud, der med garanti er billigere end det, du kan få fra de flyttemænd, der bor i nærheden af dig. Lyder måske underligt, men det er ofte billigere at få et tilbud fra den anden ende af landet.
Skal vi kunne gøre det allerbilligst, kræver det, at du har mulighed for at være lidt fleksibel med din flyttedato, samt er så tidligt ude som muligt. For så kan vi nemmere finde det bedste tilbud fra de vognmænd, der er tilknyttet vores tjeneste.
Indhent tilbud på din flytteopgave
Vær opmærksom på problemerne ved en privat løsning
Selvfølgelig kan du også få hjælp fra vennerne til at flytte eller leje en stor, overdækket trailer eller en varebil til lille kørekort. Det er oftest billigere og venner og familie stiller sikkert gerne op, bare du sørger for, at der er noget, de kan styrke væskebalancen med, og at du giver en god pizza efter endt flytning. Faktisk vil længere flytninger ofte være billigere igennem et flyttefirma fra Fragtopgaver.dk snarere end hvad du selv kan gøre.
Men den private løsning kan hurtigt blive dyrt, hvis der sker noget undervejs. For taber en af vennerne noget, så det går i stykker eller kører I galt undervejs, så hele dit flyttelæs bliver beskadiget, er der ingen forsikringer, der dækker.
Det er der derimod, hvis I vælger en professionel vognmand som dem, du kan få tilbud på her på siden. De er forsikrede og det samme er det gods, de flytter for dig. Så sker der noget med dit flyttelæs eller er en af flyttemændene uheldige under ind- eller udbæring, så dækker vognmandens forsikring. Det er et krav for de vognmænd og de flyttefirmaer, der er godkendt af Fragtopgaver.dk
Jeg skal flytte – hvordan griber jeg det an
Når du har fået dine 4 flyttetilbud og valgt det, der passer bedst til dine behov og din pengepung, er det på tide at komme i gang med alt det praktiske omkring flytningen. Her tænker vi især på det rent praktisk med at få pakket alting i flyttekasser og får gjort møbler, tæpper og så videre klar til flytning.
Læg et budget for flytningen
Med alle de praktiske detaljer på plads, er det på tide at forberede dig på selve flytningen. Her er de fire tilbud på flytning, som du har modtaget fra os, det første skridt på vejen til at få et overblik over, hvor meget flytningen kommer til at koste.
Når du har modtaget de fire tilbud, bør du holde dem op mod hinanden både pris- og indholdsmæssigt. Læs de enkelte tilbud igennem og vælg det tilbud, der giver den flytning, der tids- og ressourcemæssigt passer bedst til dit behov.
Har du valgt den mest fleksible løsning, bør du samtidig være opmærksom på, hvordan den angivne afhentnings- og leveringsdato passer sammen med din flytning. Der er jo ikke meget ved at være uden siden ting og møbler i over en uge efter man er flyttet.
Indhent tilbud på din flytteopgave
Husk at afsætte penge til flyttekasser
Ud over selve flytningen, skal du også have afsat et beløb til indkøb eller leje af flyttekasser. Selvfølgelig kan det betale sig, at spørge i vennekredsen, om der er nogen, der har nogle flyttekasser stående efter deres sidste flytning – men pas på.
For tit kan du komme ud for, at de flyttekasser du får fra andre, har lidt andre mål end de flyttekasser, du køber eller lejer. Det gør det sværere for flyttefirmaet, at pakke bilen kompakt og sikkert. Samtidig skal du være opmærksom på, hvilken stand flyttekasserne er i. For har de f.eks. stået fugtigt i flere år, kan de godt have taget skade, så f.eks. bunden går ud af dem eller de falder sammen fra trykket af de flyttekasser, du sætter oven på de gamle flyttekasser.
Så låner eller får du flyttekasser fra venner og bekendte, bør du sikre dig, at de er i en ordentlig stand og ikke virker fugtige, bløde eller f.eks. har bukninger eller andre folder andre steder, end der hvor det er meningen, at kassen skal bukkes.
Har de det eller afviger de for meget fra størrelsen på dine andre flyttekasser? Så afslå venligst at låne dem eller smid dem ud, hvis du har fået dem. For så er det mere sikkert, at købe nye flyttekasser til flytningen.
Sørg for flyttekasser i samme dimensioner
Køber eller lejer du nye flyttekasser, så sørg for at vælge flyttekasser af samme størrelse eller hold dig til to forskellige størrelser, der passer sammen, så det er muligt at stable dem forsvarligt, når vognmanden skal transportere dem. Er det ikke muligt at pakke kasserne helt tæt, kan de nemt forskubbe sig under transporten og måske ligefrem vælte eller falde sammen.
Husk også at følge samlevejledningen på flyttekassen og tjek at kassen er samlet korrekt, så bunden ikke kan falde ud. Når først du har lært det, kan du slet ikke forstå, at der er så mange mennesker, der ikke kan finde ud af det.
Afsæt også penge til indpakningsmaterialer
Selvfølgelig kan du bruge gamle aviser til at pakke om dine ting. Du skal bare være opmærksom på, at de smitter af og oftest kræver, at du vasker alt af, når du kommer frem. Samtidig kan du godt blive lidt beskidt under pakningen. Men de er gratis og beskytter lige så godt som andre løsninger.
Vil du slippe for ekstra afvaskning og tilsmudsning, kan det dog være en god ide at købe særligt indpakningsmateriale hos en kontorforsyning. Her kan du få noget særligt hvidt eller gråt indpakningspapir, der beskytter optimalt og som ikke smitter af.
Det er også muligt at købe indpakningsprodukter i plast eller den særlige bobleplast, der både beskytter og holder tingene samlet. Husk også en god og kraftig tape. Priserne er ikke vanvittig høje og du får rigtig mange indpakningsmaterialer for 1000 til 2000 kroner – penge du nemt kan spare i både tid og ødelagte genstande.
Til at fylde flyttekasserne helt op med, kan det være en god ide at købe en pose med kassefyld enten i form af polystyrenfyld i søjle- eller chips-form. Det gør flyttekasserne mere stabile og forhindrer at tingene i kassen kan forskubbe sig under transporten. En kæmpepose med nok til hele flytningen, koster omkring 3-400 kroner.
Husk også at afsætte penge til rengøring
I forbindelse med flytningen kommer du sikkert også til at skulle bruge ekstraordinært mange rengøringsmidler, klude med videre. Sørg for at afsætte en sum penge til det, selv om det nok ender med at blive en af de mindre poster på flyttebudgettet.
Indhent tilbud på din flytteopgave
Hvordan med afleveringen af din nuværende bolig
Bor du til leje, skal du sandsynligvis aflevere lejligheden rengjort og eventuelt mymalet. Igen skal du huske at afsætte penge til dette. I den forbindelse er det vigtigt at overveje, hvorvidt det kan betale sig at gøre det selv eller hyre et rengøringsfirma og en maler til opgaven. Resultatet bliver bestemt væsentligt bedre og du slipper for at skulle bruge tid til at gøre rent og male til allersidst.
Især hvis du skal flytte rigtig langt væk fra din nuværende bopæl, kan det nemt blive besværligt, da du så enten er nødt til at få overstået rengøring og maling, inden du har fået flyttet alt ud af boligen eller blive en ekstra dag eller komme tilbage og gøre det, efter flyttelæsset er hentet.
Pengene til håndværkerne kan eventuelt findes i det højere indskud, som du forhåbentligt får tilbage, hvis du selv har stået for maling og rengøring.
Før du går i gang med at pakke
Før du begynder at pakke, er det vigtigt at få et overblik over, hvad der rent faktisk skal flyttes med og hvad der eventuelt skal smides ud, afleveres til genbrug, gives væk eller sælges på et raskt lille flytteloppemarked.
Igen er det vigtigt, at få begyndt i god tid, så der kan blive tid til en ordentlig oprydning, sortering og bortskaffelse af de effekter, du vælger ikke at tage mig dig til den nye adresse.
Det kan også være, du støder på ting, du har haft lånt og har glemt at levere tilbage. I så flad er det et godt tidspunkt at få det gjort på, inden du rykker teltpælene op.
Pak det ned nu, du ikke får brug for lige med det samme
Har du loft, kælder, garage eller andre gemmer, så gå dem igennem og sorter ud i effekterne med hård hånd. Har du ikke haft brugt tingene inden for de seneste par år, kommer du næppe til at bruge dem igen.
Gennemgå din beholdning af værktøj, køkkenredskaber og andre redskaber og pak det ned med det samme, som du ikke får brug for før flytningen.
Det samme gælder din garderobe. Gammelt tøj kan afleveres til genbrug eller foræres væk. Pak tøj og linned, der ikke skal bruge inden afrejsen eller lige efter I kommer hen til den nye bolig væk nu. Husk at mærke kasserne tydeligt med indhold med en speedmarker. For de kasser du pakker her, er oftest de sidste, der skal pakkes ud.
Tager du dine gardiner og tæpper med, kan du overveje, om de ikke skal en tur forbi renseriet inden flytningen. Det samme gælder overfrakker, jakker og andet, der har hængt i skabet længe, men ikke er tjenligt til udsmidning.
Pakning af tøj
Når tøjet skal pakkes ned i flyttekasser, kan det være en god ide at bruge samme metode, som mange anvender til deres feriebagage: At rulle tøjet. Ved at rulle det, undgår du, at det krøller og at der kommer foldemærker i tøjet. Samtidig udnytter det pladsen i flyttekassen optimalt. Metoden er især velegnet til jeans, lærredbukser og t-shirts, men også trøjer og t-shirts med lange ærmer kan rulles med lidt øvelse.
Læg tøjet fladt på en seng eller et spisebord. Så kan du glatte det helt fri for rynker og folder, inden du ruller det. Ruller du tynde eller meget fine stykker tøj, kan du eventuelt rulle et stykke hvidt silkepapir med ind i rullen for at give den mere fasthed og forhindre at det tynde tøj krøller.
Pakning af bøger og andre tunge genstande
Det anbefales, at du kun fylder maks. 20 kg i hver flyttekasse. Det nytter ikke, at du fylder flyttekassen helt op med tunge genstande som f.eks. bøger. Dels bliver kassen ikke til at løfte og dels risikerer du, at bunden går ud af kassen på grund af vægten.
Pakker du bøger eller andre tunge ting i en flyttekasse, så læg dem i bunden og fyld kun kassen cirka en tredjedel op. Fyld derefter lettere genstande som puder, duge og lignende øverst.
Fyldte ringbind, løse papirer og lignende, bør du heller ikke komme for mange af i den samme flyttekasse. Fyld kun kassen cirka halvt med disse ting og fyld op med lettere ting og sager øverst.
Indhent tilbud på din flytteopgave
Stil tallerkener og fade på højkant
Tallerkener, fade og andet porcelæn pakkes i avis eller særligt indkøbt indpakningspapir. Læg først et lag papir eller kassefyld i bunden af kassen og sæt så de indpakkede tallerkener og fade på højkant i kassen. Skåle, terriner og lignende pakkes også ind i papir og lægges i kassen på den måde, som de passer bedst og står mest stabilt.
Til sidst fyldes kassen op med pakkefyld, så tingene ligger godt og stabilt i kassen og kassen i sig selv bliver stabiliseret. Husk at mærke kassen tydeligt med ”Porcelæn” eller ”Glas”, så flyttefolkene nemt kan se, at disse kasser skal behandles ekstra forsigtigt.
Større enkeltting
Den store skål fra sofabordet, konsoluret, bordlampen eller andre større effekter pakkes bør kun pakkes i flyttekasser, hvis det er muligt at kunne lukke kassen helt. Fyld derefter kassen op med pakkefyld.
Kan kassen ikke lukkes, accepterer de fleste vognmands- og flyttefirmaer et vist antal åbne kasser, hvor der stikker ting ud i toppen. Afklar eventuelt muligheden for dette og cirka hvor mange kasser, det tillades at transportere på denne måde, så I ikke står med problemet på selve flyttedagen.
Husk tydelig mærkning af alle kasser og tydelig mærkning med ”Glas”, ”Forsigtigt” eller lignende på de kasser, der indeholder skrøbelige genstande.
Pakning af planter
Potteplanter sættes i flyttekasser på samme måde som andre effekter. Sæt eventuelt en plasticpose rundt om urtepotten, så der ikke kan løbe vand eller jord ud. Stil potteplanterne så tæt som muligt på bunden af flyttekassen og fyld mellemrummene op med pakkefyld, så planterne står solidt og stabilt.
Skulle det ikke være muligt at kunne lukke kasserne, gælder der samme regler som for andre større enkeltting. De kasser med planter, der kan lukkes, mærkes med et tydeligt ”Planter” og en opadgående pil på hver side af kassen.
De fleste vognmands- og flyttefirmaer har en særlig klausul om, at flytning af planter er på eget ansvar. Så er du meget øm over dine planter, bør du tage dem med i bilen, hvis I selv skal køre til den nye adresse.
Madvarer, rengøringsmidler med videre
Når det kommer til nedpakning af mad- og kolonialvarer, rengøringsmidler og så videre, så er det smarteste at pakke det ned i kraftige plastikposer, der så lægges i flyttekasserne. Derved undgår du at få ødelagt resten af flyttegodset, hvis der går hul på nogle af tingene.
Frostvarer pakkes enten i frostposer eller særlige flamingokasser til frostvarer. Generelt kan det ikke anbefales at flytte frostvarer på denne måde, hvis det tager mere end maksimalt 5-6 timer at flytte. Samtidig er de det sidste, der skal pakkes og det første der skal pakkes ud – sammen med fryseren. Problemet er bare, at der også skal være tid til at afrime fryseren, så i praksis vil frostvarerne oftest hav været ude af fryseren i nogle timer inden flytningen, med mindre du har mulighed for at få opmagasineret frostvarerne hos en nabo eller noget nærtboende familie.
Har du større partier af frostvarer eller skal du flytte meget langt, er det muligt at bestille køletransport til varerne. Det kan du også få 4 tilbud på hos os.
Pakning af værdigenstande
Værdigenstande som smykker, bankbøger og personlige papirer, bør samles på et sted. Skal I selv køre til den nye adresse, kan det være en god ide at have flyttekassen med disse egendele med i bilen. I kan muligvis få brug for dem under flytningen og har selv kontrol med kassen under hele flytteprocessen, så den ikke bortkommer.
Indhent tilbud på din flytteopgave
Saml alt det, der skal bruges med det samme, så det kommer ud først
Det sidste, der pakkes ned og det sidste, der skal læsses, er det, der skal bruges med det samme eller som noget af det første, når I kommer frem. Det kan f.eks. være toiletartikler, lagner, tøj, madvarer m.m.
Derfor er det en god ide at samle det, så det kan pakkes separat til sidst og sættes på flyttelæsset som noget af det allersidste. Så er du sikker på, at det er det første, der kommer af, når flyttefirmaet kommer frem.
Hvordan med hårde hvidevarer, tv-installationer og andet udstyr
Sørg for at have afmonteret og klargjort hårde hvidevarer, tv-antenner, stereoanlæg m.v. til flytning i god tid før flyttefirmaet kommer. Bestil eventuelt en håndværker til opgaven dagen eller et par dage før flytningen.
Skal du flytte vaskemaskine, køleskab og fryser, så sørg for at de er afrimede, vasket og aftørrede, så de ikke står og lækker vand på det øvrige flyttegods under transporten. Sørg også for, at der er sat transportsikring på vaskemaskinen.
Afmonter også alle andre elektriske artikler og pak dem sammen med oprullede ledninger, så du undgår at du selv eller flyttefolkene falder i dem. Nedtag gardiner, persienner og billeder og pak disse forsvarligt ind.
Adskil større møbler
Har I større møbler som hjørnesofaer, skabe, reoler og lignende, skal de helst skilles ad, så de bliver så firkantede som muligt. Derved bliver de lettere at få plads til i flyttelæsset og kan stilles mere kompakt. Det er så meget lettere at have det i orden inden dit flyttefirma kommenterer, at du skal gøre det midt i pakningen.
Hvad med husdyrene?
De fleste vælger at transportere deres husdyr i særlige transportkasser, der kan være i bilen sammen med familien. Bure m.v. rengøres og tømmes for løse genstande, så de er så nemme og risikofrie at flytte som muligt.
Er der noget, vi ikke kan få transporteret?
De færreste vognmænd og flyttefirmaer accepterer at flytte gods, der er brandfarligt, eksplosivt, giftigt, ætsende eller på anden måde farligt for personale og lastbiler at transportere. Kontakt det firma du har valgt til opgaven og hør nærmere om mulighederne. Eventuelt skal der bestilles en særtransport til de pågældende ting. Det kan til tider lade sig gøre at få flyttet klaver igennem os, men vi henviser faktisk rigtig ofte til et flyttefirma eller en vognmand som er specialiseret i den her slags opgaver.
Gør den gamle bolig klar til aflevering.
Husk også at indsamle alle nøgler til garage, kælder, skabe med videre til den gamle bolig og overdrag dem til ejendomsmægleren eller viceværten. Husk også nøglen til den nye bolig, hvis I allerede har fået den udleveret.
Nu er I klar til at flytte og så er det på tide at finde det rette flyttefirma.