FAQ / Ofte stillede spørgsmål
Vi har samlet de mest almindelige spørgsmål her. Husk, du er altid velkommen til at ringe til os, hvis du er i tvivl om noget.
Her kan du finde mange flere artikler om fragt. Det bliver lidt nørdet, men tag med os ind i forunderlig fragtrejse af artikler lige her.
Fragtopgaver.dk er super brugbart på alle de godstyper der ikke kan sendes med almindelig pakkedistribution (Post Danmark, GLS osv.) f.eks. Sofaer, cykler og pallegods samt gods der er uemballeret eller kræver meget varsom håndtering – som f.eks. auktionsgods.
Vi optimerer, med andre ord, de fragtbiler der normalt kører fra a til b med såkaldt ekspres fragt og beder vognmændene om at tilbyde deres ekstra ledige plads billigt, til kunder som ønsker noget fragtet samme vej.
Hvis din forsendelse kan indgå i almindelig pakkepost vil det altid være billigst, at sende den med en pakkeoperatør.
Vi anbefaler at du f.eks. anvender Pakke.dk til at få sendt pakker, dokumenter eller 3-4 flyttekasser for at få den bedst mulige pris.
- Vis “Brugerbetingelser”
- Vis “Forretningsbetingelser”
- Vis “Aflysningspolitik”
- Vis “Ad-Hoc betingelser”
- Vis “Persondatapolitik”
- Vis “Cookiepolitik”
Når vognmanden skal byde på din opgave, er det altafgørende at vide hvornår godset kan afhentes og hvornår det kan leveres. Hvis vognmanden kan kombinere opgaven med anden kørsel, er det muligt at tilbyde en stor prisbesparelse.
Det er vigtigt at beskrive hvor forsendelsen går fra og til. Det er altså ikke nok at skrive Fyn til København – der skal indtastes postnummer eller by.
Her kan du tilføje relevant information.
Eksempler på andre ønsker:
Bilen skal have en lift og en palleløfter
Godset skal forsikres ekstraordinært da det har en høj værdi på X kr.
Godset skal emballeres og chaufføren skal selv købe og medbringe emballage.
OBS! Der er ikke noget krav til at godset er emballeret. Dog er det vigtigt at vide at uemballeret gods ikke dækkes af forsikringen, med mindre dette tilkøbes. Du kan tilkøbe ekstra forsikring via vognmanden.
Jeg ønsker levering til kantsten (Billigst)
Godset afhentes og leveres til nærmeste kantsten. Chaufføren hjælper kun med at få godset ind og ud af bilen. Du skal selv kunne håndtere godset videre. Bemærk! Hvis godset er for tungt til at en mand kan håndtere det, skal du selv sørge for at der er hjælp i begge ender.
1 mand på bilen, gods skal bæres ind/ud (Jeg hjælper)
Hvis godset skal bæres ind og ud fra afhentning og leveringssted skal du vælge denne. Også selvom godset f.eks. skal afhentes på 1.sal men leveres til kantsten. Hvis godset er tungere end en mand kan håndtere skal du selv sørge for at der er hjælp i begge ender.
2 mand på bilen der både læsser ind og ud (Dyrest)
Såfremt der ikke er hjælp til at læsse godset ind og ud og det er tungere end en mand kan håndtere, skal du vælge 2 mand på opgaven. Obs! 2 mand på bilen er væsentligt dyrere end hvis selv kan hjælpe til. Derfor er det en god idé at undersøge om du kan få hjælp, inden du bestiller 2 mand.
Et billede siger mere end 1000 ord men er ikke påkrævet. Hvis du har svært ved at vurdere mål og vægt kan et billede som regel være til stor hjælp!
Hele opgaven skal beskrives så grundigt som muligt! Det er vigtigt at beskrive følgende punkter:
• Mål på gods, så præcist det er muligt. Eks.: Bordplade Ø120cm Ben 70cm.
• Beskrivelse af gods. Eks.: Benene er afmonteret og ligger ved siden af.
• Etager. Eks.: Bordet skal afhentes på 4. sal og leveres i stuen.
• Afhentningsforhold. Eks.: Der er hjælp til nedbæring fra 4. sal
• Leveringsforhold. Eks.: Bordet skal leveres i værelse i stueetage. Der er ikke hjælp til at bære det ind.
Angiv ca vægt (Det er vigtigt at vide om godset vejer 5 eller 50 kg, men knap så vigtigt om det er 5 eller 10 kg).
Eksempelvis: 25 kg
Beskriv med overskrift hvad du skal have fragtet.
Eksempelvis: Et sofabord
Du betaler direkte til vognmanden, via Fragtopgaver.dk – vi håndterer betalingen og laver al papirarbejdet. Vi modtager Dankort, Visa, Mastercard og Mobilepay.
Prisen afhænger naturligvis af flere faktorer. Hvor går turen fra og til, skal der hjælp til læsning og losning osv. Fælles er at de vognmænd der har mulighed for at kombinere din opgave med anden kørsel, kan tilbyde en lavere pris.
Ved af forespørge bredt til mange vognmænd, øges sandsynligheden for at du kommer i forbindelse med en vognmand, der har mulighed for at køre din tur på en bil, der allerede er ude at køre.
Nej. Du betaler for fragten via Fragtopgaver.dk og du kan betale med kort eller Mobilepay. Hvis du benytter tjenesten på vegne af en offentlig virksomhed og ønsker at betale via EAN faktura, bedes du kontakte os på support@fragtopgaver.dk.
Ja! Du er velkommen til at ringe alle hverdage 08:30 – 15:00 på 70 23 80 30.
Dog kan vi ikke hjælpe med at oplyse priser (Heller ikke ca. priser) da opgaven skal sendes i udbud først.
Du er også velkommen til at sende en mail til support@fragtopgaver.dk.
Ja! Alle vores tilmeldte vognmænd lever af at udføre kurer og transportopgaver. Derfor kan du indhente priser, også på forsendelser ud over landets grænser.
Du kan til hver en tid slette din opgave nemt og enkelt, ved at klikke “Slet opgaven” i en af de mails de bliver tilsendt.
Du åbner opgaven og klikker “Vælg tilbud”. Derefter får du vognmandens kontaktinfo og I kan lave den endelige aftale.
Du skal blot klikke “Indhent tilbud” og udfylde formularen. Derefter modtager du op til 4 tilbud direkte på mail.
Du modtager 4 tilbud enkeltvis direkte til din mail. Hvis du har indtastet et mobil nr., modtager du også en SMS om at der er kommet et tilbud. Du bliver ikke ringet op eller kontaktet på anden vis.
Vi har mange forskellige vognmænd tilknyttet og de kan derfor give tilbud på stort set alle transportopgaver.
For at blive tilmeldt, som vognmand, til Fragtopgaver.dk/CargoMatch skal man dokumentere en aktiv CMR-, fragtfører eller godsforsikring. Vi registrerer ligeledes hvornår policen udløber og derefter skal vognmanden forny sin dokumentation, for fortsat at have adgang til portalen.
Det er dit eget ansvar at sikre, at det gods du ønsker fragtet er dækket af vognmandens forsikring. Der kan være relevante forhold vedr. emballage, uemballeret gods (f.eks. brugte varer) samt selvrisiko du skal være opmærksom på.
Fragtopgaver.dk tilbyder, i samarbejde med Topdanmark, en 0-selvrisiko forsikring du kan tilkøbe til opgaven. Prisen er h.h.v. 79,00 for dækning op til 10.000 og 129,00 for dækning op til 25.000 – begge policer tilbyder fuld dækning, uden selvrisiko. Du får mulighed for at tilkøbe forsikringen, nemt og hurtigt online, når du har valgt et tilbud.
Aftalen indgås mellem kunde og vognmand. Fragtopgaver.dk formidler kontakten mellem kunde og vognmand og faciliterer betaling for fragten samt og de nødvendige dokumenter (fragtbreve m.m.).
Ja! Servicen er både for private kunder og virksomheder.
Nej! Alle tilbud er uforpligtende og du kan til hver en tid slette din opgave.
Ja! Servicen er både for private og virksomheder.
Det er gratis og 100% uforpligtende at indhente tilbud via Fragtopgaver.dk. Ønsker du at benytte et tilbud, booker du vognmanden gennem Fragtopgaver.dk og betaler samtidigt for fragten. I de tilbud du modtager er der indregnet et booking fee på 20,00+moms.